söndag 18 november 2007

Slösöndag

Idag måste jag...en massa saker.
* plocka i ordning lite här och där
* skriva ett brev
* göra klart en broschyr till jobbet - som skulle varit klar för en vecka sedan
* stryka igenom stryktvätten
* ta en promenad/gå på ett friskispass
* röja lite i kylen

Sätt igång då! Ja, jag ska...Å jag skulle slippa allt om jag
* lagt saker på rätt plats/slängt på en gång
* varit effektivare på jobbet alt. inte åtagit mig uppdraget
* inte haft någon stryktvätt att ta reda på om jag strykit till tv:n i går
* hållt efter i kylen

Det jag vill göra är:
* skriva brevet, för det ska till min dotter
* promenera/gå på F&S

Alltså måste jag börja med att hitta glädjen i att ta itu med det som känns "måstigt" och som belöning ha det jag vill göra...

Ibland tror jag att det är bara jag som har sådana här dagar.Jag funderar ofta på varför inte jag kan vara så rasande effektiv och fixa undan saker på en gång. Jag antar att det är bäst att sluta fundera och istället agera...

Ha en bra söndag!

Inga kommentarer: